We kunnen weer terugkijken op een prachtig jaar waarin weer veel is gebeurt. Ook fietsenreizen.nl heeft een mooi jaar doorgemaakt met de overstap naar een eigen domein en veel gastblogs. Nu we 2012 achter ons gelaten hebben is het tijd om terug te blikken.

Januari

Kanon2012 begon rustig en in januari heb ik vooral plannen gemaakt voor de verhuizing naar Fietsenreizen.nl. Daarnaast heb ik op een zaterdag een zeer leerzame mountainbikeclinic op de Veluwe gevolgd. Deze clinic werd gegeven door de mannen van MTBclinic.nl. Daarnaast heb ik in de eerste maand van 2012 ook het goedgelezen artikel over de Worldtour teamkleding gelezen.

Februari

Vughterheide winterIn Februari was het even echt winter. Het vroor enkele dagen 10 graden of meer en we kwamen wel heel erg dicht bij een Elfstedentocht. Daarnaast was Nederland bedekt onder een dik pak sneeuw. Het carnaval in Den Bosch leverde weer een prachtige fotoreportage op en eind februari begon het wielerseizoen alweer.

Maart

Logo Strade Bianche Het seizoen van de wielerklassiekers komt pas echt op gang in Maart. Fietsenreizen besteed extra aandacht aan een bijzondere wedstrijd in het Toscaanse landschap. Tijdens de Strade Bianchi is Fabian Cancellara oppermachtig. Daarnaast geeft mijn vouwfiets het voor gezien in maart en wordt het dus tijd voor een nieuwe. Het weer eind maart is zo goed dat ik op een zaterdag de tijd neem om op en neer naar de Vlaamse stad Turnhout te fietsen.

April

RVV2012Ook het wierseizoen van Toerclub Vlijmen is inmiddels in volle gang en dus is het weer tijd voor de Ronde van Flipje. Daarnaast krijgt ik ook de kans om deel te nemen aan de HTC Bike Challenge. Een mountainbiketocht over de Hightech Campus in Eindhoven, de slimste vierkante kilometer van Nederland. Tot slot besteed ik in april extra aandacht aan de Franse wielerkoers Tro Bro Léon. Daarnaast is de Ronde van Vlaanderen natuurlijk ook weer enorm genieten.

Mei

Wielerclinic USWV De DomrennerEen wolkeloze hemel en temperaturen tegen de 30 graden kenmerkten de maand mei. De eerste grote wielerronde van het jaar zorgde voor prachtige beelden op televisie maar natuurlijk ook op Fietsenreizen.nl. Daarnaast nam ik deel aan en wielerclinic van USWV de Domrenner. Ook op het gebied van Social Media maakte Fietsenreizen.nl flinke stappen. Op Twitter verwelkomden we onze vijftigste volgen en vanaf mei waren ook op Pinterest te vinden.

Juni

Standbeeld Leontien van MoorselJuni is de maand van de nationale kampioenschappen en we mochten daarom genieten van prachtige overwinningen van Niki Terpstra en Tom Boonen. Met Toerclub Vlijmen mocht ik genieten van een gezellig fietsweekend in Renesse. Dit weekend was door technische problemen bijna in het water gevallen maar de service van een fietsenmaker in Zevenbergen en de hulp van de leden van Toerclub Vlijmen is mijn weekend gered. Tot slot verwelkomt Fietsenreizen.nl in juni haar eerste gastblog.

Juli

Zicht op Chateau du Cormatin vanuit het doolhofTerwijl het weer een in Nederland werd gekenmerkt door regen en bewolking zocht ik de zon in Spanje en Frankrijk. Deze vakantie zorgde voor een prachtige artikel over de Bourgogne. Daarnaast publiceerde Fietsenreizen.nl ook een tweetal gastblogs. Eentje over twee meiden die voor het goede doel naar Parijs fietsen en een artikel over de Tour du ALS.

Augustus

Eneco Tour pelotonDe sportzomer is in volle gang en het is in augustus genieten van de Olympische spelen en de Tour de France. Maar eerst is het  tijd voor een sportevenement veel dichter bij huis. De ENECO-tour start in Waalwijk en dat biedt de kans op alle groten namen van dichtbij te zien en fotograferen. Ik neem speciaal vrij om de ploegenpresentatie en eerste etappe mee te kunnen maken. De grootste naam is echter niet aanwezig bij de ploegenpresentatie. Alberto Contator rijdt wel mee maar zijn schorsing loopt pas af op de dag van de eerste etappe. Vanaf augustus is Fietsenreizen.nl ook te vinden op Facebook.

September

Düsseldorf oudIn september schrijf ik een review over de bijzondere fietshandschoen van Looky. Daarnaast fietst TCV-lid Patrick de Kenya Classic. Verder is september een rustige maand waarin ik ook de tijd neem om deel te nemen aan een workshop en masterclass columns schrijven.

Oktober

Curacao - handelskadeVanaf oktober stap ik weer op de mountainbike om te gaan trainen voor de Rabo Beach Challenge. Mijn trainingen worden echter gekenmerkt door veel pech. Mijn ketting breekt en mijn band raakt lek. Daarnaast is het weer vaak slecht en dat alles heeft een slecht invloed op de moraal. Daarnaast begin ik in augustus met de promotie van de veldtoertocht  van Toerclub Vlijmen en publiceerde Fietsenreizen.nl een prachtig artikel over Curaçao van Ellen de Vriend.

November

Start Rabo Beach Challenge 2012November is een echte mountainbikemaand. Zowel de veldtoertocht van Toerclub Vlijmen als de Rabo Beach Challenge vinden plaats in deze maand. Beide evenementen waren en groot succes. De veldtoertocht is een groot succes met ruim 800 deelnemers en de Rabo Beach Challenge rijd ik binnen anderhalf uur uit.

December

fietsenwinkelGenieten, terugblikken en vooruitkijken kenmerken december. In deze maand zijn er daarom erg weinig artikelen gepubliceerd en heb ik vooral de tijd genomen om vooruit te kijken naar 2013 en met het zoeken naar een nieuwe racefiets. Daarnaast ben ik samen met mijn broertje gaan shoppen voor een nieuwe fiets. Hij voor een 29 inch mountainbike en ik voor een racefiets met Shimano 105.

Top 10

Dit zijn de 10 meestgelezen artikelen in 2012*

1. Fietspomp getest, de SKS Aircompressor 12.0
  2. Shimano 105 of SRAM Apex?
  3. TCV – Verrassingstocht
  4. Worldtour Teamkleding 2012